2014. október 4., szombat

Börzsönyi túrák...

Még szeptemberben jártunk a Börzsönyben, ahová bringázni és túrázni készültünk.  Az első napon sajnos esett, így elmosta az aznapra tervezett bringatúrát. Kis gondolkodás után gyalog vágtunk neki és zuhogó esőben tettük meg a Nagybörzsöny - Hegyesorom - Kisirtás-puszta - Nagybörzsöny 13 km-es útvonalat. Bőrig áztunk, de megérte, nagyon szép volt! :) A fényképezőgépet féltettem, így erről csak telefonos képek készültek.

A második nap még mindig borús volt, de már tudtuk, hogy számunkra nincs akadály. Elautóztunk hát Királyrétig, és onnan indultunk a Nagy-hideghegyi turistaházhoz majd onnan tovább fel a Börzsöny legmagasabb pontjára, a 938 méteren lévő Csóványosra. Indulás előtt olvastam, hogy sajnos nem sikerült időre bejezni a kilátó felújítását, így az sajnos nem látogatható.

Kilátás Nagy-hideghegyről

Úton a csúcsra

Ilyen a kilátás a Csóványosi kilátóból, mert azért csak felmentem :)

Akadt egy kis probléma, de megoldottunk :)

A harmadik napon Nagybörzsönyből indultunk bringával Nagyirtás-pusztára a Szent Orbánhoz. Az út első szakaszát a kék jelzésen tettük meg helyenként bokáig érő sárban, majd az eső mosta andezites talajon folytattuk utunkat, míg el nem értük az aszfaltos erdészeti utat. Odafelé folyamatosan emelkedett, engem csak az vitt előre, hogy tudtam visszafelé nagyon fog tetszeni az út :)

1. Kalandos túrának tűnik, elnézve a bakancsot, az időjárás és terepviszonyokat! Remek képek, mint mindig!

2. Irigykedve nézem, nekem sajnos idén nem sok időm van csavarogni...
    Nagyon szépek a fotók!

1. Sajnos sokkal kevesebbet megyek, mint szeretnék, de igyekszem legalább rövid csavargásokat beiktatni rendszeresen. Kell a túléléshez :) Köszi, hogy benéztél!