2016. szeptember 24., szombat

Izland - 12 nap a csodák földjén - Bevezető

Nem is tudom, hol kezdjem. Talán ott, hogy december végén a szokásos baráti Gerecse túra utáni beszélgetésben elhatároztuk, hogy egyszer Izlandot látni kell! Majd január 1-jén a WIZZ AIR bejelentette, hogy közvetlen járatot indít Budapestről Reykjavikba.

Februárban összeültünk, hogy egyeztessünk, kinéztük az augusztus vége-szeptember eleje időszakot, amikor még elfogadható az időjárás, de már nem főszezon, így a repülőjegy és a szállás is megfizethető áron van. Hatan terveztük az utazást, abban maradtunk, várunk valami kedvezményes ajánlatra a légitársaságtól és akkor foglalunk. Ennek áprilisban jött el az ideje. Sajnos úgy alakult, hogy barátaink végül visszaléptek, így kettesben utaztunk. Nagyon sajnáltuk, hogy nem tartottak velünk, biztosan sokat csuklottak míg utaztunk, mert gyakran emlegettük őket. Nálunk jobban pedig azt hiszem, csak ők sajnálják, hisz kimaradtak ebből a rengeteg kalandból. Kívánom nekik, hogy legalább egyszer részük legyen benne, és remélem, a feljegyzéseinkkel segíteni tudjuk majd őket.

De most vissza a foglaláshoz.

Eredeti terv szerint egy hétre utaztunk volna. Vasárnap és szerdán indul gép Izlandra, a 4 nap kevés a szigetre. Igazából minden itt töltött idő kevés :) - Szóval szeptember 4-11. Hét nap. Májusban lefoglaltuk a szállásokat is. Lehetőségeinkhez mérten szerettünk volna minél többet látni, ezért igyekeztünk ennek megfelelően összeállítani az útitervet és a szállásokat.
Az első szállásunk Laugarvartnban volt, a Golden Circle Apartman. A nevéből is lehet sejteni, hogy ez a Golden Circle útvonalán van, karnyújtásnyira a Pingvellir Nemzeti Park, a Geysír, a Gulfoss vízesés és elérhető távolságban Vík, no és ami közte van ( Skogafoss, Seylandsfoss, a repülőroncs, Vík sziklái, a világítótorony és akkor még azt hittem a puffinok). Három éjszakát terveztünk ide.

A második szállást a Nyugati Fjordok közelében kerestük, ez a NORTH Star Hotel lett Stadarflötben.
A harmadikat pedig a haza utazás előtti napra a fővárosba, Reykjavikba, egy éjszakára, itt a Guesthosuse Borgartúnt választottuk.

Tudtuk, hogy ennél több sajnos nem fér bele egy hétbe, így a távolabbi látnivalók, Észak és Kelet-Izland kimarad :( Miután kész volt az útiterv és lefoglaltuk a szállásokat is hátradőlhettünk és várhattuk az indulás napját. De nem így történt, ugyanis néhány nappal azután, hogy véglegesítettük a szállásfoglalásunkat (értsd: nem lemondható) kaptunk egy e-mailt a WIZZ-től, amelyben arról értesítenek, hogy a szeptember 4-i járatot törölték :( Elsőre nem nagyon tudtuk értelmezni a dolgot, mégy sosem történt velünk ilyen.

Amint írtam, mindössze kétszer megy járat egy héten, tehát sok variáció nem volt. Megnéztem közben más európai országból, átszállással el tudnánk-e jutni azon a napon Izlandra, de ez az opció sem jött be. Vártuk hát, hogy a WIZZ felvegye velünk a kapcsolatot. Rövidesen hívták Andrást telefonon. Nagyvonalúan felajánlották, hogy mindkét útra átteszik a foglalásunkat bárhová, ugyanazokkal a feltételekkel, de ez nálunk sajnos nem jöhetett szóba, hisz a szállásainkat nem tudtuk variálni, vagyis azok árát kidobtuk volna az ablakon. Elég nehezen, de végül megértették és az egyetlen megoldás született: előre hoztuk az indulás időpontját augusztus 31-re, ami történetesen egybeesik a szülinapommal. :) Tökéletes ajándék, ezt már akkor is tudtam.

A lehetőséggel élve úgy döntöttünk, ezt az időt a Keleti fjordoknál töltjük, kiegészítve némi Észak-Izlanddal.

A repülőgép helyi idő szerint délután fél 5 körül landol Keflavikban. A Keleti Fjordokig kb.700 km  autóút várt ránk, ezért úgy döntöttünk, első éjszakára nem foglalunk szállást, hanem autózunk, amíg bírjuk. Ezzel egyrészt spórolunk a szálláson, másrészt időt nyerünk. Több szempontból is nagyszerű döntés volt, ez később kiderült :) Az idő eltolódásból adódó ajándék 2 órával ez lett életem leghosszabb szülinapja :) Olyannyira, hogy az élményeink, s így a naplónk első napja is augusztus 31-én indul és szeptember 1. éjfélig tart. :)

Izland, jövünk! :)

1. Kedves Szilvi!

Nem csak a fotóid lebilincselőek, hanem az írásod is! Várom a folytatást!

1. Kedves Csabi, köszönöm megtisztelő véleményed! Ma felkerült a harmadik bejegyzés is, remélem nem okozok csalódást! :)

2. Az elejéről kezdtem, jók ezek a levegőből lőttek! Érdekesen indul. :)

1. KÖszi :) látod a levegőből készült képek telefonnal készültek :)